تست تست

تست

تست تست

تست

  • ۰
  • ۰

معرفی اسمبلی

اسمبلیزبان اسمبلی یک زبان برنامه‌نویسی سطح پایین برای کامپیوتر یا دیگر دستگاه‌های قابل‌برنامه‌ریزی است که مختص یک معماری کامپیوتر خاص در مقایسه با زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا است، که به طور کلی در سیستم‌های چند سطحی قابل‌حمل هستند. زبان اسمبلی از طریق یک برنامه کاربردی به نام اسمبلر مانند NASM، MASM و GNU ASM به کد ماشین قابل‌اجرا تبدیل می‌شود.


فواید زبان اسمبلی داشتن درک زبان اسمبلی یک آگاهی کلی برای برنامه نویس به وجود می‌آورد: چگونه داده‌ها در حافظه و دیگر دستگاه‌های خارجی ارتباط دارند؛ چگونه پردازنده به حافظه دسترسی دارد و دستورالعمل را اجرا می‌کند؛ چگونه یک برنامه به دستگاه‌های خارجی دسترسی دارد و غیره... فواید دیگر استفاده از زبان اسمبلی عبارتند از: برنامه های اسمبلی نسبت به برنامه های سطح بالا نیازمند حافظه و زمان اجرا کمتری است. این زبان برای کارهای پیچیده خاص سخت‌افزار مناسب است یا به عبارتی این زبان برای شغل‌های حساس به زمان مناسب است؛ این کار برای نوشتن برنامه وقفه ها و دیگر برنامه‌های حافظه مناسب است.


گنو اسمبلر:

گنو اسمبلر در درجه اول برای جمع‌آوری خروجی کامپایلر گنو زبان سی برای استفاده توسط لینکر در نظر گرفته می‌شود، بنابراین ممکن است به عنوان بخش داخلی بسته TIGCC در نظر گرفته شود. با این حال، می‌توان آن را یک برنامه مستقل نامید. و تیم گنو سعی کرد همه چیز را به درستی مونتاژ کند که اسمبلری دیگر برای همان ماشین آماده شود. هر استثنا به طور واضح ثبت می‌شوند.( این به این معنا نیست که همیشه از سینتکس مشابه برای معماری مختلف استفاده می‌کند. برای مثال، چندین نسخه ناسازگار از ترکیب زبان اسمبلی mc68000 وجود دارد، بنابراین سینتکس مورد استفاده در گنو اسمبلر برای این معماری با معماری های دیگر الزاما مشابه نیست.همچنین اسمبلر انواع معماری ها در بسته TIGCC به عنوان یک برنامه مستقل بکار می‌رود).


  • ۹۸/۰۳/۰۸
  • 2hex4

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی